vrijdag 31 mei 2013

Vrijgemaakt
Jac. 1:2-18


Vrijgemaakt door het geloof
is mijn ziel van zonden,
die met Christus is gekruisigd
nu van het ongeloof ontbonden.


Vrijgemaakt door het geloof,
is mijn ziel met Christus ontbonden,
van de Satan, dood, hel en graf,
vast aan God verbonden.


Vrijgemaakt door het geloof
is mijn schuld vergeven,
Gods wraak is gedoofd,
Hij heeft Zelf daarvoor geleden.


Vrijgemaakt door het geloof
is nu mijn vlees mijn vijand,
wat van krachten is beroofd,
verwacht ik nu alles van mijn Heiland.


Vrijgemaakt door het geloof,
heb ik toegang tot God verkregen
Wat mijn Heiland heeft beloofd,
heeft Hij door Zijn Geest gegeven.


Vrijgemaakt door het geloof,
kreeg ik recht op Gods genade,
door Zijn Recht en Waarheid beloofd
is God nu ook mijn Vader.


Vastgemaakt door het geloof
zijn eens mijn ziel en lichaam samen,
waarvan God bestuurt het hart en hoofd,
loof ik Hem eeuwig, Amen!




Want wie tot God komt, moet geloven, dat Hij is en een beloner is voor wie Hem ernstig zoeken

Geloof (Hebreeën 10 : 37 - 11 : 6)

Soli Deo Gloria!   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten