vrijdag 10 mei 2013

Nieuw!


Nieuw, alle dagen van elk jaar
is mijn God en Vader.
Wat Hij zegt dat maakt Hij waar,
mijn Koning en Bewaarder.
Eén dag is bij Hem als duizend jaar,
al het oude gaat door Hem voorbij
ja, want de eeuwige is Hij!


Nieuw, is Hij mijn God en Koning,
alle dagen van elk jaar,
schenkt Hij Zijn beloning
in Zijn Waarheid en Zijn Recht,
maakt Hij mij een woning
door het werk van Zijne Knecht,
Zijn liefde is Zijn bekroning.


Nieuw, is alles wat mijn God doet,
in Hem is alles volkomen,
Alleen wat God doet dat komt goed,
dat is Zijn eigen beloning.
Geen macht is boven Hem gesteld,
die Hem weerstaat wordt neergeveld,
Mijn God is Heer' en Koning.


Nieuw, kent geen enkel vergelijk
in alles wat God doet.
Wie naar het werk van Zijn handen kijkt,
heeft in Zijn Zoon God ontmoet.
God die in Hem mens geworden is,
nam al het oude in mij weg,
werd ik met Hem in Zijn graf gelegd.


Nieuw, is mijn Heer' die zich heeft vernederd,
tot een zondaar die ik ben.
Heeft zich geheel voor mij ontledigd,
ik die door Zijn Geest mijzelf nu ken.
God heeft Zijn Zoon boven elke maat verheven,
door Zijn liefde voor Hem, mijn schuld vergeven,
De eeuwige onveranderlijke God, van Wie ik ben!


Soli Deo Gloria! 
  
  
  
    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten