donderdag 25 december 2014



Bewaren!

Luc as 2: 17-19

Heer' laat mij door Uw Woord en Geest,
bewaren de woorden die U aan mij geeft,
Zoals Maria dat ook eens deed,
met de woorden die de herders haar vertelde.


Heer' laat mij door Uw Woord en Geest,
Uw woord vast in mij doen haken.
De wonderen die U geeft,
laat die mijn ziel ten diepste raken.


Heer' laat mij door Uw Woord en Geest,
getrokken worden tot het feest,
wat U nu voor mij toebereidt,
waarover ik mij grotelijks verblijd.


Heer' laat mij door Uw Woord en Geest
bewaren die vreugde die U mij geeft.
Zodat geen moment mij overvalt,
ik altijd weten zal wie U voor mij bent.


Heer' leer mij te zwijgen wanneer U spreekt,
Uw Woord en Geest niet onderbreekt.
Leer mij te overdenken zoals Maria deed,
de woorden die anderen tot haar sprak
en Uw Geest nu tot mij spreekt.


1. Nu dank mijn ziel mijn God,
Doorgronder van mijn lot,
Zijn wet aan mij ontdekte,
hoe zondig en onrein,
ik wel voor Hem moest zijn,
Zijn Zoon in mij verwekte.


2. God werd in Christus mens,
gehoorzaam op Zijn wens,
kwam voor mijn schuld hier boeten.
Gods liefde laat mij zien,
de straf die ik verdien,
laat Hij mij nooit ontmoeten.


3. Mijn ziel is stil tot God,
voor 't eeuwig zalig lot,
dat Hij mij heeft gegeven.
Bewaarder is mijn Heer'
dat zie ik telkens weer,
hier in mijn tijd'lijk leven.


Soli Deo Gloria! 

* 1,2 en 3  melodie: De lofzangen Maria.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten