vrijdag 19 december 2014

Hoe kom ik aan het geloof...






Aangrijpend, opmerkelijk!

klik op:

http://www.refoweb.nl/nieuws/1391/boekje-pastorale-wenken-/#.VJE-84rNJEg.email:


Recentelijk werd mij dit nieuwe boekje
onder de aandacht gebracht,
waarvan de tittel is: Pastorale wenken.
Daar werd op de achterkant een vraag gesteld,
die zonder het boekje nog te hebben gelezen,
het antwoord daarop, door Gods Geest, 
aan mij werd gegeven.


Die vraag en dat antwoord wil ik
gaarne aan zulke vragenstellers 
doorgeven, in de hoop het antwoord
daarop met velen te kunnen delen.


De vraag is; 
Hoe kom ik tot geloof?
waaraan direct in mij werd toegevoegd,
in Jezus Christus?


Het antwoord werd mij nu gegeven,
Gods Geest liet deze vraag en antwoord in mij leven.

Antwoord; 

Door niets meer te willen weten
buiten Jezus Christus om.
Om zelf daar wat aan te willen doen,
Waardoor Zijn Geest mij niet laat vergeten,
dat die vraag nooit bij mij vandaan komt.
Ergo, het antwoord van Hem daarop,
is dat ik wil zonder Jezus daarvan niets weten.
Want door Zijn antwoord zag ik duidelijk
hoeveel ik in mijn leven, in doen en laten 
Gods geboden heb overtreden
en geen enig goed werk of vraag
uit mijzelf voor God kan voldoen, 
of wat mij tot Hem doet gaan.
Wie deze stap moetwillig overslaat,
daarvan weet ik nu zeker dat de vraag 
naar het geloof hen snel verlaat.
Wat mij nu om genade van Hem 
om het door Hem geschonken geloof doet smeken,
daar ik anders de eeuwige doodstraf
rechtvaardig zal moeten ondergaan.



Tevens viel mij daarbij op dat,
in de omgang met velen, 
er hier eenvoudig antwoorden
op worden gegeven.
Je geloofd het of je geloofd het niet.
Waarin zij bij de uitwerking daarvan
verschillende uitleggingen geven en
diverse uitkomsten beleven.
Waarvan Gods genade genomen moet zijn.
Niet van Hem in Jezus verzoenend bloed
dat tot troost en bemoediging
hen is aangegeven, zoals dit aan de tafel
van de maaltijd des Here geschied.
Dit alsof het geloven geen overeenstemming
onder Gods volk laat zien of doet doorleven,
zoals Jezus die in Zijn Woorden en daden,
door Zijn Geest in ons brengt.
Waardoor wij in één waarachtig 
overeenstemmend geloof in Christus leven.


De vraag van; hoe kom ik aan het geloof,
kan nooit zonder het doel daarvan
worden gesteld,
Daar is het bewijs, in de vele kerken
die er hier zijn of geweest, van gegeven.
Geloof in Christus wordt
door Zijn onverbrekelijke Woord en Geest,
aleen aan goddelozen gegeven,
waardoor zij voor het eerst voor God
ongelovige zijn geworden. Rom.3

Paulus wenste niets anders te weten,
dan Jezus Christus en Die gekruisigt.


Alle anderen antwoorden hierop,
zullen eigen werken zijn.
Rechts en links op grote afstand doen staan
 om van het onmisbare kruiswerk van Christus,
door persoonlijk schuld daaraan,
geen waarachtig in Hem alleen 
gelovend antwoord te hoeven geven.
Een vraag over het verkrijgen van het geloof,
waarop je het antwoord niet weet,
kan alleen door Gods Geest in je worden gegeven.
Dan geef je het zelfde antwoord,
wat de hoofdman bij het kruis van Jezus deed;
Waarlijk deze was (en is) Gods Zoon.



Soli Deo Gloria! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten