dinsdag 9 december 2014


Ontegenspreekbaar waar!



God heeft mij deze nacht 
bewezen, dat Hij als Mens in 
Jezus Christus, Zijn Zoon
ik Hem gehoorzaam kan wezen.
Dit kan door het gehele werk,
dat Hij alleen op aarde,
ook voor mij, heeft volbracht.


God heeft mij deze nacht
bewezen, dat Hij als Mens
alleen hier heeft geleden,
 ten dode toe heeft gestreden,
waardoor ik geloven kan,
wat Hij van mij in Hem verwacht,
dat heeft Hij in mij gebracht.


God heeft mij deze nacht
bewezen, hoe Hij als Mens,
door Zijn Woord en Geest 
in mij dat onmisbare geloof
verstaanbaar en uitvoerbaar,
in en aan mij geeft,
waardoor ik zonder Hem niet leef.


God heeft mij deze nacht
bewezen, dat ik alleen
een ongelovige kan wezen,
wanneer ik Hem niet verwacht,
Dan zou ik niet meer kunnen spreken,
Zijn onoverwinbare kracht in mij breken,
eeuwig moeten blijven in een duister nacht.


God heeft mij deze nacht,
bewezen, dat Hij uit het graf is verrezen,
omdat de dood Hem niet kon houden,
Hij ook voor mij op God vertrouwde,
Zittende aan Zijn Vaders rechter hand,
heeft Hij ook mijn hart aan Hem verpand,
waardoor ik God eeuwig dankbaar voor kan wezen.


God heeft mij deze nacht
bewezen, dat Hij als Mens
in Jezus Christus, Zijn Zoon,
ook voor mij, eeuwig Dezelfde zal wezen.
Zijn wet en wil heb ik gedaan,
door Zijn Geest en Woord nu te verstaan,
in al mijn spreken moet nu een ieder weten,
God heeft als Mens mijn schuld,
in Zijn vergoten bloed, weg doen gaan.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten