zondag 7 december 2014



Waarom niet of wel



Waarom niet
is een steeds meer gehoorde kreet,
omdat men het steeds vaker anders ziet
en kennelijk het niet meer weet,
waarom men het eerst anders deed.


Waarom niet,
vragen steeds meer mensen zich af,
omdat men wel weet
waarom men eerst een ander antwoord gaf,
maar dat men nu liever vergeet.


Waarom niet,
vragen mensen met weinig geduld,
omdat het zo niet meer als eerst
nog een keer willen zien ingevuld.
het moet beslist anders dit keer.


Waarom niet
is niet alleen een vraag van nu,
men vroeg het zins Adams val al af,
toen Eva de appel aan Adam gaf,
daarom kwamen zij toen en wij nu in het graf.


Waarom niet 
is een vraag die ik nu niet meer vraag,
omdat ik nu wel weet waarom het niet anders gaat,
zo God het in Zijn Liefde met mij heeft bedoeld,
vraag ik Hem daarom nu of Hij mij niet meer verlaat.


Waarom wel,
dat is voor mij nu duidelijk bekend, 
omdat ik geen eigenaar van mijzelf meer ben,
zins Jezus  Zijn bloed voor mij vergoot,
weet ik nu wel God is in Hem mijn gunstgenoot.


Waarom niet en daarom wel
is mijn leven soms een hemel en soms een hel,
een strijd in mij tussen  mijn lichaam  en ziel,
waardoor ik nu dagelijks voor mijn God kniel
en Hem zeg; Heer', U weet het beste voor mij wel.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten