maandag 8 december 2014



Jezus volgen?

Lukas 9: 57-62

Heer' U te volgen vraagt een prijs,
niet om iets te kunnen kopen,
maar om los te laten wat mij hier bindt,
wil ik achter U aan kunnen lopen.


Heer' leer mij aan U eerst te vragen,
Uw wil geschiede ook in mij,
om te kunnen delen in Uw genade,
losgemaakt van de last der zonden vrij.


Heer' laat mij uit eigen wil U niet volgen,
want dan weet ik niet wat ik U vraag,
zware lasten, moeite en zorgen,
worden mij dan niet bespaard.


Heer' leer mij U te kunnen volgen,
vol vertrouwen alleen op U,
waar U alleen voor mij kunt zorgen,
tot Uw wederkomst, niet alleen nu.


Heer' wendt mijn ogen daarvan af,
wat mij dagelijks hier nog bindt,
dan blijft mijn blik gericht op het graf,
waar Heer', niemand U meer vindt.


Heer geef mij geen ruimte om uit te stellen,
andere dingen voor zal laten gaan,
maar doen wat U mij wil vertellen,
waar ik op Uw vaste grond zal staan.


Heer' maak mij los van mijn plaats,
waar ik mijn hart zo aan heb gehecht,
richt mijn schreden voorwaarts,
U volgend, dienende als Uw knecht.


Heer' leer mij U te volgen als een kind,
dat zonder U de weg niet vindt,
laat mijn vindplaats als U komt 
daar niet zijn, waar U mij niet bemint.



Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten