maandag 15 december 2014



Onafscheidelijk!


Wanneer Gods Woord
mij in de handen wordt gelegd,
of uit de kast dat tot mij heb genomen,
 kan zonder Zijn Geest dat Goddelijk Woord
door mij niet verstaanbaar worden gelezen.
Dan heb ik daar tot nut van mijzelf
daaruit nooit iets gehoord.
Geen mens kan zonder 
Gods onafscheidelijke Geest en Woord
tot het geloven in God zijn gekomen.
God verkiest de zondige mens 
die Zijn liefdes roepstem hoort!


Geen macht of lust is er in mij aanwezig
om de wil van God te doen.
Daarom is Hij door Zijn Geest
in Zijn Woordverkondiging aanwezig,
om Zijn Liefde aan mij te kunnen geven.
In het Goddelijk licht waarin engelen
 eens aan de herders zijn verschenen.
Nadat zij de boodschap van hen hoorden,
was er geen moment dat zij dat weerlegden
maar spoedden zij zich naar de plaats
waar Jezus Christus voor hen is geboren.


Zo heeft God na ruim tweeduizend jaar,
nog velen met hen toe doen treden.
Door het werk waarvoor Zijn Zoon hier kwam,
is het nog Gods oneindig grote liefde,
waardoor Hij de zijnen tot Zich nam.
Kom ga nu met ons en doe als zij,
gehoorzaam Hem door 
op zijn roepstem Hem te volgen.
Dan leeft er in ons hart een waar advent,
uitziende naar de nieuwe grote morgen.
De morgen verlangend, ach wanneer
komt mijn Heiland tot mij weer?



Soli Deo Gloria! 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten