zaterdag 6 december 2014


Mijn leven.


Leven om te leven
met wat dit leven mij biedt,
dat is het doel van mijn leven niet.
God heeft mij een ander doel gegeven
om hier op aarde voor te leven,
wat Zijn Woord en Geest in mij gebiedt.


Leven om te leven
met wat dit leven mij biedt,
dat dient meer dan alleen maar
voor of tegenspoed, blijdschap of verdriet.
God heeft mij daardoor een hoger plan doen zien,
een leven wat Hij geeft en ik niet heb verdiend.



Leven om te leven
met wat dit leven mij biedt,
de vrijheid om dat zelf te kiezen
 gaf God aan mij niet.
Hij maakte met mij een verbond,
waaraan Hij Zijn Naam en wet in mij gebiedt.


Leven om te leven
met wat dit leven mij biedt,
dat kent eenmaal een einde,
hoelang of wanneer dat eindigen zal
dat moment bepaal ik zelf niet.
Dat is wat mijn God mij verbiedt.


Het leven om te leven
waarvoor mijn God dát gaf,
daaruit nam Hij in Christus
al mijn ongerechtigheden af.
Waardoor Hij zijn herschepping in mij ziet
en aan mij het dank en loflied,
voor Zijn grote Liefde,
een eeuwig leven, in mij gebiedt.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten