woensdag 10 december 2014





Gebed om vergeving en kracht.



O Heer, maak mij los van mijn ijdel denken,
waardoor ik geen ruimte laat
voor Uw Geest, die Uw Waarheid 
in mijn verdwaasd verstand wil schenken.


O Heer, laat mij geen afwegingen maken,
maar laat Uw wonderen mij vervoeren,
zodat ik enkel onder indruk zal geraken
van Uw liefde, die mijn ziel zal beroeren. 


O Heer, wend mijn oor en oog ver van hen af,
die lachen om Uw kruisdood 
en Uw opstaan uit het graf,
neem van hen die spottende houding af.


O Heer, neem de tegenstand in mij weg,
waardoor ik mij wend in het begeren
van de dingen, die tegen Uw wil zich keren,
laat mij gewillig door Uw Geest bekeren.


O Heer, vergeef mij mijn zondig gedrag,
waardoor ik U nog steeds bedroef,
juist ik die van U geleerd heb wat niet mag,
verdien daarvoor van U dubbele straf.


O Heer, dit was weer een dag
niet zonder zonden en gebreken,
laat mij deze voor U nooit verzwijgen,
dan kan ik daarvoor geen vergeving krijgen.


O Heer, schenk vreugde en lust
om Uw wet te willen houden,
waarin Uw liefde in vrede mij kust,
om alleen op Uw kracht te vertrouwen.


Soli Deo Gloria! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten