vrijdag 5 december 2014



Tegenspreken?



Heer´, als U mij niet tegenspreekt,
wie zou dan mijn zonden vergeven,
want er is buiten U Heer´,
toch geen rechtvaardige overgebleven?


Heer', als U mij niet tegenspreekt,
in mijn eigen werken voor U,
wie is het dan die deze afbreekt,
U alleen Heer', ach doe dat nu?


Heer', als U mij niet tegenspreekt,
in mijn woorden en daden,
die zo menigmaal U hebben verraden,
ach Heer', ik bid dat U deez' verbreekt?


Heer', als U mij niet tegenspreekt,
door Uw Woord en Geest,
welk woord wordt er dan aan mij gepreekt,
wat zonden vergeeft en mij leven geeft?


Heer', als U mij niet tegenspreekt,
op mijn luisteren en spreken naar U,
wie is het dan die mijn oren en mond open breekt,
tegenover Uw Woord van liefde aan mij nu?


Heer', als U mij niet tegenspreekt,
waar mijn bitterheid nog zo vaak in bleek,
waar blijkt dan mijn buigen voor U dan uit,
als U, Uw recht op mij in liefde niet besluit?


Heer', U bent het die tegen mij spreekt,
mijn tegenwerpingen op U, van mij neemt,
om Uw Liefde aan mij te doen erkennen,
waarvoor ik God Drie-enig de
dank en lofzang voor zal brengen!


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten