zaterdag 13 december 2014



Liefde


Liefde doet je iemand missen,
die altijd dicht bij je leeft,
daarin kan je je wel eens vergissen,
omdat je zelf niet in die liefde bleef.


Liefde is als eten en drinken,
waar geen mens zonder kan,
je zou daardoor de dood inzinken,
o God laat Uw liefde bij mij nu en dan.


Liefde gaat vanzelf aan het vragen
of er iets aan de ander schort,
waardoor je de ander niet kan verdragen,
tijd dat er door liefde iets in je veranderd wordt.


Liefde heelt de zieke mens,
door van liefde te gaan leren,
zich naar Gods wil te doen begeren
om genezing dat is Zijn grootste wens.


Liefde bidt met Zijn geliefde
Heer' denk aan ons in onze nood,
laat Uw liefde bij ons blijven,
ja blijf bij ons voor en na de dood.


Liefde is mijn God en Vader,
die mij ook ziet als Zijn kind,
Hij trekt mij in Zijn Zoon nader,
omdat ik zonder Hem 
de weg naar huis niet vind.


Soli Deo Gloria ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten