zondag 7 december 2014


Een onmisbaar middel!


Mijn lichaam maakt uit zichzelf
 onvoldoende insuline aan,
waardoor het korter zal leven,
als dat aan mijn lichaam
niet zal worden gegeven.


Een insulinespuit met naald is mij gegeven
om mijn lichaam langer te laten leven,
waarvan ik nu afhankelijk ben,
wat pijn doet door het prikken van die pen.


Mijn geest maakt in mij geen leven aan,
waardoor ik eeuwig zou kunnen leven,
dat moet van buitenaf door Gods Geest
aan mij worden gegeven.
Dat kenmerkt mijn afhankelijk leven.


Het middel dat daarvoor bestaat, 
heeft Jezus in Zijn vergoten bloed bereid,
waardoor ik leven kan in eeuwigheid,
Zijn Geest neemt dat uit Zijn Woord,
het enige middel dat echt bij mij hoort,
om voor Gods liefde
Hem dank en eer te geven.


Soli Deo Gloria! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten