zondag 14 december 2014






Hopen op God!

Rom. 5: 1-5
Rom: 8


O God Hoe groot is Uw genade,
waarmee Uw Geest mij onderhoudt,
niets is van groter waarde
waarin Uw liefde mij aanschouwt.


O God Hoe groot is Uw genade, 
waarin U het geloof aan mij gaf,
om uitziende te kunnen hopen,
naar vereniging met U, na mijn graf.


O God Hoe groot is Uw genade,
waarin Uw Geest met mij bidt,
midden in mijn beproevingen,
daar Hij Zijn kracht aan mijn gebed verbindt.


O God die hoop die Hij op U mij geeft,
geeft blijdschap met tranen in mijn ogen
die hier nog blijven zo lang ik leef,
met de hoop dat U die eens Zelf zal drogen.


O God Uw schepping zucht in het geweld,
in de hoop dat U daar paal en perk aan stelt,
bid ik met groot verlangen,
 wanneer Uw  komt om Uw schepping en
schepsel volmaakt te kunnen ontvangen.


O God laat in onze tijd van advent,
de hoop op Uw komst niet onbekend,
laat door die hoop nu in mijn leven,
waardoor ik zeker wetend dat U mij een
volmaakt eeuwig levend lichaam zal geven.


O God die hoop op U zal al mijn leed verzachten.
 Mijn Heilands woorden Zijn gewist.
Faalt aardse vrienden vaak aan krachten,
maar nooit een Vriend als Jezus voor mij is.


Soli Deo Gloria! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten