maandag 8 december 2014



Hij die u roept, is getrouw,
die het ook doen zal!



1 Thess. 5:24
Matth: 9: 9-13
Matth:20: 1-16

Mijn Heer dwingt mij niet tot een keus,
Zijn liefde maakt het mij onmogelijk
om een verkeerde keus te maken.
Wie door Zijn Woord en Geest
in Zijn heerlijke nabijheid komt,
zal door de trekkende liefde van Hem
geheel onder de indruk raken.
De mens gehoorzaamt Hem op Zijn stem,
wanneer Hij zegt, volg Mij,
en zal al zijn eigen werk en wil staken.
Maar de onwillige en die Hem weerstaan
moeten door eigen schuld wel verloren gaan.


Mijn Heer dwingt niemand ongewild
Hem te moeten volgen.
Zijn roepstem zo lieflijk en mild
roept en lokt ons nog elke morgen.
Komt vermoeide en belaste,
laat al Uw zorgen maar aan Mij,
Ik ben het die Uw schuld afwaste
en maakte U van zonden vrij.
Nog roept Hij arbeiders in Zijn wijngaard,
geeft hen gelijk de eerste, het zelfde loon.
Maakt geen onderscheid in mensen,
brengt deze, die Hem door Zijn roepstem volgen,
dankbaar en lovend voor Gods troon.



Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten