zaterdag 27 december 2014



Onontkoombaar waar!

Hebr. 11: 6b


Die tot God komt moet geloven dat Hij is, (bestaat)
en een Beloner van dergenen die Hem zoeken.


Ik ben nu in Oostenrijk
maar ik woon in Nederland.
Om thuis te willen komen 
zijn deze twee fijten onmisbaar om te weten.
Dus moet ik de middelen gebruiken
om daar te kunnen komen.
Wil ik deze niet gebruiken,
dan kom ik niet thuis
en zal ik altijd een vreemdeling 
in dit land blijven.
Terwijl ik weet dat de nodige 
middelen daarvoor opraken.


Ik ben zonder God in deze wereld,
dat fijt weet ik door
Zijn ondoordeelbaar Woord en Geest.
Deze houden mij voor
dat ik de middelen moet gebruiken
om thuis bij God te kunnen komen,
tevens maken zij het mij onmogelijk
dat niet langer meer te willen,
en alleen door Hen dat te laten doen,
dit omdat zonder God dat sterven inhoud.
Zijn wet en evangelie wijzen mij daarop.
Ook geeft God mij Zijn Middelaar aan
om bij Hem te kunnen komen,
waar ik enkel en alleen maar met Hem
naar Zijn krib en kruis hoef te gaan.
Zijn Geest wijst en leert mij het hoe te verstaan.


Vader ik kom naar huis,
U alleen weet hoelang dat zal duren,
De veiligste weg is langs Jezus krib, graf en kruis,
nu kent U alleen nog de dagen en de uren.
Laat Uw Woord en Geest mij begeleiden,
op de weg waar de satan niet rust
Zij zullen mij uit Zijn klauwen bevrijden,
tot het moment dat U mij wakker kust.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten