dinsdag 9 december 2014






Nu of nooit!


Nu kan ik mijn naasten vergeven,
de haat die men tegenover mij heeft,
Nu is het mogelijk om onder zondaars te leven,
omdat God in Christus ook mijn schuld vergeeft.


Nu kan mijn naaste mijn zonden vergeven,
omdat niets onmogelijk is bij God.
Zo heeft Maria Jezus van God verkregen,
omdat door Hem te geloven't mogelijk voor ons wordt.


Nu kan ik van Zijn Liefde nog getuigen
omdat deze op Zijn Waarheid en Recht berust,
Nu kunnen alle knieƫn voor Hem buigen,
zoals de zondares Zijn voeten heeft gekust.


Nu kunnen wij God alles nog vragen,
omdat Zijn Geest ons daarbij helpt,
Nu kunnen wij onze smarten verdragen,
want Hij is er die onze tranen eens stelpt.


Nu kunnen wij Hem zien en horen,
door Zijn Geest die ons draadloos verbindt,
aan de woorden door Hem gesproken,
waardoor een ieder de weg naar Jezus vindt.


Nu hoeft het leven niet lang meer te duren,
omdat ons hart naar Hem verlangt,
Nu hoeven wij Zijn kruis niet meer te vinden,
omdat Hij bij God is en daar niet meer hangt.


Ooit is het eenmaal als nu de dag der dagen
die dan nooit meer een keer weder keert,
Nu kunnen wij Hem alles door Zijn Geest nog vragen,
niemand wordt er door Hem afgeweerd.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten