dinsdag 2 december 2014




Echt waar!

O God, wie ben ik echt,
gelijk ik op Uw vijand of
herkent U in mij Uw Knecht,
ik bid U, dat U mij dit zegt,
antwoordt U mij o God,
wie ben ik echt?


O God, wie ben ik echt, 
ben ik van U een inwoner, 
of een vreemdeling,
die door U hier is neergelegd,
ik bid U, zeg het mij o God,
antwoordt U mij alleen, 
wie ben ik echt?


O God, wie ben ik echt, 
een beste toneelspeler
in het harnas van een ander
of ben ik een naspreker,
die niet weet wat hij zelf zegt.
Ik bid U, maak aan mij bekend
in Uw antwoord o God,
wie ben ik echt?


O God, wie ben ik echt, 
ben ik het eigendom van mijzelf
of dat van een ander,
heb ik mijn eigen recht
of is dat van elk ander,
ik bid U nu, heeft U dat alleen recht,
o God antwoordt U mij nu,
wie ben ik echt?


O God, U antwoordt mij,
ik ben Uw eigendom echt.
Dat is wat Uw Woord door Uw Geest
mij telkens opnieuw heeft uitlegd.
Ik schaam mij nu voor mijn vragen
en bid U, wil mij o God nog verdragen,
door wat Jezus van mij aan U zegt,
Ja Heer', ik ben echt, Uw knecht, 
die in deze aardse strijd,
dat met tranen in Zijn ogen,
door U, aan mij is uitgelegd!


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten