maandag 29 december 2014




Liefhebben die mij haten!

Joh. 1.

Liefhebben die mij liefheeft
is geen grote opdracht
of een onmogelijke kunst.
Liefhebben die mij haten,
om wat voor reden dan ook 
mij ontlopen, niet met mij willen praten,
daarvoor bestaat er een 
liefdevolle Vaderlijke gunst
wat het onmogelijke mogelijk maakt,
in Jezus Christus Zijn Zoon,
die lief heeft de mensen die Hem haten.



Hieruit blijkt mijn grote onwil
en onmogelijkheid om uit mijzelf,
zonder Jezus liefde voor mij,
Hem te kunnen aannemen,
waardoor ik Hem 
en mijn naaste blijf haten.
Daarom heeft God mij 
Zijn macht gegeven
om in Hem te kunnen geloven
en Hem te mogen aannemen.
Waardoor ik God en mijn naasten
kan liefhebben niemand meer
zal kunnen haten.



Een kerk die Christus heeft
zal Christus nooit missen.
Een kerk waarin het gemis van Christus leeft,
kan zich zonder Hem alleen maar vergissen.
Christus komt daar waar Hij nodig is
door Zijn Woord en Geest.
Hij is gekomen tot het zijne die Hem niet zochten,
maar die Hem aangenomen hebben,
die heeft Hij macht gegeven om
kinderen van God te worden, n.m.l.
die in Zijn Naam geloven,
die niet uit de wil van een mens,
maar uit God geboren zijn.


Soli Deo Gloria! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten