maandag 26 januari 2015


Avondgebed.


O Heer' laat mij niet achter
in dit verlaten Avondland.
Blijft U mijn getrouwe Wachter,
leid mij stevig aan Uw hand.


Steeds zwaarder voelt mijn leven
en moeilijker wordt mij hier de weg.
Wilt U mij Uw hand toch geven,
laat mij gewillig doen wat U zegt.


De mensen doen hun dagelijkse dingen
steeds drukker om mij heen.
Leer mij Uw avondlied maar zingen,
mij één doen weten met U alleen.


Geef mij opnieuw de woorden,
die U zo vele malen tot mij sprak.
Waar ik Uw liefde voor mij hoorde,
voordat Uw oog aan het kruishout brak.


Leg mij die woorden op de lippen,
die Uw Geest mij hebben geleerd.
Dan loopt mijn 'scheepje' niet op de klippen,
dan wordt de storm in mij geweerd.


Vergeef mij Heere mijn opstandig gedrag,
maak mij geduldig in deze tijd,
laat mij niet doen wat van U niet mag,
maak mij gereed voor Uw eeuwigheid.


Heer' brengt U mijn hoofd en ziel tot rust,
legt U Heer' Uw vingers op mijn mond,
dat Uw mond vol Liefde mij nu kust,
laat mij ontwaken in Uw morgenstond.


Kom Heer' Jezus kom.

Soli Deo Gloria!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten