vrijdag 9 januari 2015



Mijn Heer...

Joh. 13: 34


Mijn Heer wil niet 
dat ik mijn naaste dood,
maar dat ik hem helpen zal
in Zijn grootste nood,
Mijn Heer wil wel
dat ik voor hem bid,
ja daarom doe ik dit.


Mijn Heer wil niet 
dat ik mijn naaste haat,
maar Hij wil wel 
dat ik van hem houd
Hij leert mij door 
Zijn Geest en Woord,
hoe dat ook bij mij hoort.


Mijn Heer wil niet,
dat ik Hem verlaat,
Mijn Heer wil dat ik
mijn weg hier met Hem ga,
Hem volgen op de weg
die Hij aan mij heeft uitgelegd,
mijn eigen weg verlaat.


Mijn Heer bemint mij
gelijk een Vader Zijn kind,
die zonder Hem de weg 
naar God niet vindt.
Mijn Heer die 
al mijn zwakheid kent,
weet hoe Hij mij bij God brengt.


Mijn Heer is niet te evenaren,
met enig mens op aarde,
Hij heeft gedaan wat God Hem vroeg
waarvoor Hij hier 
mijn schuld wegdroeg,
gehoorzaam aan de liefde 
van Zijn en mijn Vader.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten