zaterdag 17 januari 2015


Kwijt zijn?


Wanneer ik iets ben verloren,
dan heb ik dat eerst gehad,
wat aan mij toebehoorde,
nu onoverdacht kwijt ben
of het is van mij gejat.


Wanneer ik dat ga missen
dan zoek ik dat dan op,
zelfs daar waar ik mij kan vergissen, 
zet ik de dingen op zijn kop,
want ik wil het beslist niet missen.


Kan ik het zelf niet vinden,
dan vraag ik een ander help mij dan,
die ik aan mijn gemis zal binden,
want die weet daar dan van
dat ik het niet missen kan.


Zo geeft God mij Zijn Woord en Geest,
waardoor ik daaruit kan verstaan,
dat wat ik eerst had nu moet missen,
omdat ik wat verkeerd had gedaan,
door mijzelf in Hem te vergissen.


Nooit zou ik het meer kunnen vinden,
datgene wat ik kwijt ben geraakt.
Daarvoor liet Jezus zich aan het kruis binden,
om aan mij duidelijk te maken,
dat Hij alleen mij alles kan geven,
wat ik zelf kwijt heb gemaakt.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten