vrijdag 2 januari 2015




Reden tot dankbaarheid!

Ps. 150

Heer' de allerbelangrijkste reden,
waarom ik hier op aarde ben,
is om U de lof en eer te geven,
omdat ik U als mijn Verlosser ken.


Heer' de allerbelangrijkste reden,
om door Uw Geest dit te kunnen doen,
heb ik vele malen willens en wetens ontweken
ik smeek U of U mij die schuld verzoent. 


Heer' de allerbelangrijkste reden,
om U te aanbidden en te prijzen,
is dat Uw Geest mij daarop doet wijzen,
waarvoor U voor mijn schuld moest lijden.


Heer' U geeft mij ontelbare redenen
om mij voor U diep te moeten schamen,
nu ik weet de inhoud van mijn overtredingen,
Gods recht op mijn verwerping moet beamen.


Heer' dat oordeel heeft U gekregen,
voor Uw liefde die U mij bewees.
Laat mij U daarom oprecht dankbaar wezen,
dat ik U Drie-enig God voor Uw genade geef.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten