woensdag 21 januari 2015


Achterstevoren blijven staan?



Hoe vreselijk is het Here,
wanneer wij redenen 
tegen U hebben gevonden,
om tegenover Uw liefde
ons achterstevoren te keren.
Met onze rug naar U toe gaan staan,
U, die voor ons aan het kruis is gegaan.
Uw Vader keek U daarom niet aan.


Hoe vreselijk is het dan,
dat wij niet voor Uw kruis gaan staan,
waar U door Uw Vader werd verlaten,
toen U voor ons sprak,
Mijn God waarom heeft U mij verlaten?
en Hem om vergeving voor ons vroeg, 
is dat voor ons geen reden genoeg
U om vergeving te vragen?


Hoe vreselijk is het Here
wanneer wij voor U
ons achterstevoren keren,
dat leert Uw Geest mij 
door Uw Woord te verstaan,
hoe schuldig ik ben, die dit heeft gedaan.
Dit doet mij oprecht berouwen,
dat ik Uw liefde niet wilde vertrouwen.


Hoe heerlijk mag ik Uw Naam belijden,
U die daarom niet van mij bent weggegaan,
Uw kruis tot het einde voor mij hebt gedragen,
daarna de dood en het graf inging,
Here dat is nu de enige reden
waarom ik U nu en eeuwig
dank en aanbidding zal brengen,
U mijn Heiland de lof toezing!


Here, hoe heerlijk is het,
dat U mij om wilde keren,
zodat ik nu Gods Liefde
door Uw werk in mij mocht leren.
Zo heb ik Christus geleerd
om in woorden en daden,
mij te kunnen wenden tot God om genade,
U vraagt dit voor mij nu bij onze Vader.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten