donderdag 29 januari 2015



Oorzaak en gevolg.
Joh. 12:24


De grootste reden
van mijn ellende,
is hierin gelegen,
dat ik uit mijzelf,
door mijn overtredingen,
mij niet meer naar God toe,
wil of nog kan, wenden.
Waardoor ik een voorwerp
ben geworden van
Zijn liefde voor mij in 
Jezus dood en opstanding.



Zonder Zijn Woord en Geest
kan mijn dode ziel
en mijn verduisterd verstand
dit niet verstaan,
hoe ik alleen daarom,
in het door Hem geschonken geloof,
om hulp tot Jezus kan komen,
daar ik anders gewisselijk
voor eeuwig verloren moet gaan.



Ja daarom is Hij,
Gods eigen Zoon,
voor mijn zonden
aan het kruis geslagen,
om de schuld
van mijn doodstaat
aan dat vloekhout,
graf en hel voor eeuwig
van mij weg te dragen.


Door  Hem kan ik
Gods liefde voor mij
nu oprecht belijden,
dat Zijn Zoon, mijn Heiland
om mijn zonden,
naar Gods recht,
de dood is ingegaan
en uit het graf is opgestaan.



Door Hem kan mijn ziel
eeuwig leven
en mijn verstand 
mag door Zijn genade dit verstaan.
Eenmaal zal ik God lovende,
 en dankende voor
Zijn troon staan.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten