vrijdag 23 januari 2015



Van huis uit?

Van huis uit heb ik geleerd
op de verkeerde weg te lopen.
Die weg moest door God worden omgekeerd,
daarom hebben zij besloten mij te laten dopen.


Van huis uit heb ik geleerd,
door mijn doop ben ik nog niet bekeerd,
Ik zou van God uit moeten leren,
hoe ik Christus heb geleerd.


Van huis uit heb ik geleerd,
hoe alles in mij moet worden omgekeerd,
wil ik Gods wil en wet kunnen verstaan
en wat Christus daarvoor heeft gedaan.


Van huis uit heb ik geleerd,
dat er voor mij een wonder moet bestaan,
waardoor mijn ogen voor Gods wil opengaan,
waarna ik dat wonder kan verstaan.


Van huis uit konden zij mij niet leren,
hoe dat in zijn werk moet gaan,
dit werd mij zo duidelijk gemaakt
dat zij dit zelf nog niet hadden verstaan.


Van huis uit werd mij dus veel geleerd,
wat niemand verstond, niemand was bekeerd.
Wij leunden op zo genoemde bekeerden,
die het ons zouden moeten leren.


Daardoor heb ik geleerd
om in Gods vrijmoedigheid (Hebr.4:16)
tot Hem te kunnen komen,
doordat Jezus mijn zondaars bloed op Zich nam,
toen Adam van de verboden vruchten at. (rom. 5 en 6)
Door de Mens in Adam, Jezus Christus,weet ik dat
je buiten Zijn kruis en opstanding, er niets van verstaat,
zolang De Weg niet buiten 'het van huis uit' omgaat.
Zo heb ik Christus geleerd, Efeze 4: 20
als rekenen en taal te kunnen hanteren, 
dit is door Zijn Woord en Geest
onlosmakelijk van elkaar niet te leren.
Zo doet Hij mij nu alles 
van God-Drie-Enig  begeren.


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten