donderdag 22 januari 2015


Wanneer dan?


Wanneer ik alleen mijzelf aanschouw,
mij niet geheel naar Christus richt,
bewijst het dat ik niet op God vertrouw,
Hij, die mij door Zijn Woord en Geest,
een geheel ander gezicht aan mij geeft.
waarop ik alleen veilig bouw.


Wanneer ik alleen op mijzelf vertrouw,
blijft de toekomst voor mij duister,
dan ben ik het, die aan de tijd vasthoudt,
niet naar Gods Woord door Zijn Geest luister.
Ik houd mij vast aan mijn verstand
en wandel dan niet aan Jezus hand.


Wanneer ik mijn eigen gang hier ga,
in alles neem mijn eigen besluiten,
dan bewijs ik dat ik Gods Woord niet versta,
en houd ik Zijn Geest daar buiten.
Hij zegt, bekeer je anders is het te laat,
laat nu Jezus toe, in al je besluit.


Wanneer ik met Saul naar een waarzegster ga,
dan is het antwoord wel duidelijk,
maar de uitkomst voor mij dan te laat.
Wanneer ik alleen luister naar mijn eigen praat
 doen de daarbij aanwezigen niets met mijn raad,
zij erkennen mij dat vaak niet ruiterlijk.


Wanneer God mij voor Zijn spiegel* plaatst,
ik mijn beeld door Woord en Geest aanschouw,
dan is het oordeel gewis te laat.
Wanneer Jezus mij Zijn beeld** voorhoudt.
Dan rekent Christus kruis mij duidelijk voor,
dat ik niet van mijzelf ben, Hem toebehoor.


Soli Deo Gloria! 

* de tien geboden
** Jezus gebod Math. 22: 37-40

Geen opmerkingen:

Een reactie posten