dinsdag 20 januari 2015



God doet wat Hij zegt!

Gen. 18: 16-26


Here, zou u aan mij voorbij gaan
wanneer ik U gehoorzaam ben?
Dan is mijn doen en laten toch gelijk
zo U dat In Uw Zoon heeft herkend?


Here, zou U mij het niet zeggen,
wanneer ik alleen op U vertrouw?
zou Uw Geest Uw Woord mij niet uitleggen,
hoeveel U in Jezus Christus van mij houdt?


Here, zou U mij niet leren,
wanneer ik van mijzelf niets weet,
hoe ik U oprecht kan dienen,
zoals Jezus Uw Zoon dat deed?


Here, zou U mij niet bewaren,
wanneer ik U gehoorzaam ben?
Zou Uw Geest mij het niet verklaren,
hoe vergevend God U voor mij in Christus ben?


Here, zou U mij het leven ontnemen,
wanneer Jezus voor mij stierf?
Zou ik dan nu tot een vreemde God bidden,
die niet het leven voor mij in Hem verwierf?


Here, leer mij als Uw kind de vragen
door Uw Geest op mijn lippen gelegd,
die aan Jezus Christus gelovend over te dragen,
zodat ik steeds meer zal doen wat Hij mij zegt.


Here God almachtig, barmhartig en rechtvaardig,
U alleen bent mij om Jezus wil waardig
te danken omdat ik Christus heb geleerd,
dat is Zijn werk dat niet ledig tot U wederkeert.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten