dinsdag 27 januari 2015


Verstaanbaar spreken
en
geïnspireerd schrijven.

      Jes. 57: 15
          Ez. 36: 26-27
Ef. 3: 7

De taal van Gods hart
is zuiver en niet verward,
wie Zijn Woord
door Zijn Geest hoort,
is de mens naar Gods hart.


De taal, die God spreekt
is het, die binnen in mij
het stenen hart doorbreekt.
Zijn Geest doet mij verstaan,
hoe ik in Christus tot God kan gaan.


De taal van mijn hart,
klinkt voor velen
dubbelzinnig, chaotisch
en vaak zeer verward.
Zo ziet het er bij mij uit, 
zonder God, 
in mijn stenen hart.


De taal uit mijn mond,
 waar Zijn Geest in werkt, 
waardoor eerst de steen 
van Jezus graf werd verwijderd,
voor het oog van Gods Kerk.
Dat is taal waaraan je Gods liefde
voor verloren zondaren opmerkt.


De taal van mijn hart waarmee ik spreek,
is gelijk aan een paal die men 
recht in de grond wil slaan,
maar omdat er een onderliggende steen
 langs schampt, dus schuin komt te staan,
en er aan een diepgaand onderzoek
niet is gedaan. 


De taal van Gods Woord,
kan zonder Zijn Geest niet worden gehoord,
anders klinkt het gelijk aan een stem,
die uit een computer komt
of als een stem, die mijn 
tekort komend verstand
uit mijn mond naar voren brengt.


De taal, die Jezus tot mij spreekt,
is kruistaal waarmee Hij als mens
tot Zijn Vader en mij spreekt.
Zijn taal verbindt onze harten
door Zijn liefde te saam.
Daardoor komt er uit mijn mond,
dank en lofprijzing voor Gods grote Naam.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten