zaterdag 10 januari 2015



Nooit alleen!


De Heer' heeft mij doen ontwaken,
opent voor mij een nieuwe dag.
Hij wil mij daarop bewaken,
zegt in Zijn wet wat ik wel en niet mag.


De Heer' steekt een stok tussen mijn spaken,
zoals Hij dat eens bij Bileam deed.
Hij let heel nauw op mijn uitspraken,
zodat ik Hem niet tegenspreek.


De Heer' wil mij niet alleen laten gaan
op de weg die God mij heeft gegeven,
Hij doet mij Zijn Woord en Geest verstaan,
die mij de richting met Hem aan zal geven.


De Heer' bewaart mij als ik struikel,
Hij draagt mij als ik val,
waarschuwt zodat ik niet in het ondiepe duikel,
Hij blijft bij mij op de bergen en in het dal.


De Heer' geeft mij Zijn hand,
op het aller moeilijkste pad
in het Hem tegen sprekende land,
waar ik Hem bijna vergeten had.


De Heer' heeft een pad in de zee gegeven,
waardoor Zijn Volk in het land zal leven
wat Hij hun Vaderen daarvoor beloofde,
zij kwamen daar door Hem te geloven.


De Heer' heeft Zijn wet aan ons gegeven,
om ons te beschermen in het vijandige leven.
Geen mens heeft Zijn wet zonder Hem gehouden,
door op hun eigen wil en kracht te vertrouwen.


De Heer' is Zijn weg hier alleen gegaan,
toen zij Hem vals hebben beschuldigd.
Zijn Vader deed Hem Zijn wil verstaan,
Hij gehoorzaamde Zijn Vader geduldig.


De Heer' is voor mij aan het kruis gegaan
om mijn schulden is Hij daaraan geslagen.
Zijn liefde heb ik als een wonder verstaan
en wat ik niet weet, zal ik Hem vragen.


De Heer' is mij in alles voorgegaan,
zodat geen vrees mij hoeft te benauwen.
Hij is ook voor mij uit de dood opgestaan
op Hem kan ik blind zijnde gelovig vertrouwen.


Soli Deo Gloria!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten