donderdag 8 januari 2015


Risico's? 


Wanneer ik in een auto stap,
waarvan de remmen niet werken, 
dan ben ik een dwaas,
als ik dat niet snel zal merken.


Wanneer ik weet dat ik sterven moet,
niet zeker weet dat ik dan God ontmoet,
dan is het nu wel de hoogste tijd,
om het onzekere in te wisselen voor zekerheid.


Wanneer de zekerheid bestaat,
dan is het nu nog niet te laat,
om daarmee hier te willen leven,
om God Zijn eer daarvoor te geven.


Wanneer Gods recht mij dierbaar is,
waarbinnen Hij mij bewaart,
dan is het risico niet groot,
dat ik Gods liefde mis.


Mijn start en finish is mij onbekend,
de reistijd nog een vraag gebleven.
Wel weet ik nu dat ik het ben,
die God op Zijn roepstem
door Zijn Woord en Geest antwoord kan geven.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten