zaterdag 3 januari 2015



Onmisbare kennis!



Heer' leer mij bidden,
wat ik zonder U niet kan,
laar daarbij Uw Woord 
en Geest in het midden,
schenkt U mij deez' dan.


Heer' schenk mij Uw woorden,
die U zeker herkent,
laat mijn oren het horen
wie U in Christus voor mij bent,
zonder Hem ben ik al verloren.


Heer' zonder Uw liefde 
weet ik niet wie U bent,
dan blijft bij mij Uw toorn
over mijn ongeloof en zonden,
waarin ik Uw rechtvaardigheid erken.


Heer' leer mij Uw middel aan te nemen,
dat U mij alleen in genade schenkt,
dan blijf ik voor U nooit meer een vreemde, 
door het middel van geloof, waarmee Uw Geest 
de eeuwige verbinding met U in mij brengt.


Heer' aanschouw mij in de Zoon van Uw liefde,
daarin herkent U Uw heilig recht.
Het zijn Zijn woorden  en daden,
waarbinnen Uw onaantastbare waarheid,
van Uw Goddelijk Drie-eenheid
door Uw Liefde aan mij is uitgelegd.


Soli Deo Gloria!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten