maandag 19 januari 2015






Christus geleerd hebben!

Efeze  4:20



Zo ik Christus heb geleerd
zal Hij zich in mij steeds meer herkennen,
zoals een leraar een leerling heeft geleerd,
waarin hij ontdekken mag dat hij
zijn kennis in de leerling mocht brengen.


Zo ik Christus heb geleerd,
zo vindt Hij in mij mijn eigenschappen,
bij mij nu omgekeerd,
waardoor ik Hem vereer
voor alles wat ik in Hem heb geleerd.


Zo ik Christus heb geleerd
zo zal Zijn liefde in mij wezen.
Mijn overtredingen uit mij zijn verdreven
en mijn zonden zijn vergeven.
Zo heeft Zijn Geest mij onderwezen.


Zo ik Christus heb geleerd,
zo zal ook ik een vluchteling wezen,
door hen die Hem niet hebben geleerd
worden gehaat omdat ik hen verlaat,
maar door wat ik heb geleerd, hen niet vrezen.



Zo ik Christus heb geleerd,
zo zal mijn droefheid naar 
God mij hebben bekeerd
en droefheid van de wereld
de dood voor hen wezen.


Zo ik Christus heb geleerd 
zal door Hem al het overbodige
van mij zijn af geweerd.
Ik zal eenmaal volmaakt 
voor mijn God zijn weer gekeerd.


Zo ik Christus heb geleerd 
zo zullen Zijn vruchten wezen,
Hoe meer ik van Hem heb geleerd,
zal dat voor Hem mijn dankoffer zijn,
waardoor mijn lofzangen tot Hem keert.


Soli Deo Gloria! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten