zondag 4 januari 2015


Uitzien naar overvloed!

Joh. 2:1-9

Geloven is geen daad uit mij,
dat leer ik door Zijn Woord en Geest,
al levende op het eerste bruiloftsfeest,
daar waar Maria tegen dienaars zegt;
doe het zoals Jezus u uitlegt.


Geloven weerspreekt mijn verstand
van het onmogelijke wat ik denk,
het water komende van mijn hand,
waar men dan wijn van schenkt,
het mogelijke komt alleen van Zijn kant.


Geloven is het middel, dat God mij geeft
in Jezus Christus Zijn Zoon,
die al mijn ongeloof op zich neemt,
neerdaalde van Zijn Vaders troon,
ontving daarvoor de dood als loon.


Geloven is gehoorzaam zijn 
aan wat Gods Kerk mij leert,
waar Jezus zelf Zich tegen keert
in de eigen werken door ons verricht,
toont Hij ons het wonder door Hem verricht.


Geloven is het wonder dat Hij openbaart,
dat door Zijn Geest ons wordt verklaard,
Die neemt de schellen van onze ogen,
waardoor wij het wonder zien, 
wat Hij ons eerst deed geloven.


Geloven is zeer zeker weten,
dat niets onmogelijk is bij God,
Hij laat het ons zien om nooit te vergeten,
hoe dat geloof aan Hem verbonden wordt,
Zijn Liefde voor ons is niet te meten.


Gelovend verwachten wij dat feest,
zoals er nog nooit er een bruiloft is geweest.
Dan ontvangen wij het Lam,
dat voor ons op de wereld kwam,
geloven wordt loven en eeuwig aanschouwen.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten