zondag 18 januari 2015




Het belangrijkste!



laat Heer' Uw mening over mij,
het allerbelangrijkste blijven.
Wat een ander ook over mij zei,
wil dat mij naar U toe doen drijven.


Laar Heer' Uw oordeel over mij,
een vrijspraak mogen zijn.
Door wat U van mij hebt weggenomen,
het belangrijkste zijn van U, voor mij.


Laat Heer' ook ik geen oordeel geven,
over hoe een ander behoort te leven,
Geef mij Heer Uw vrijmoedigheid tot spreken
waaruit Uw liefde voor ons is gebleken.


Laat Heer' alles wat ik zeg of hoor,
mij dat doen verwijzen naar Uw Woord,
waaraan Uw Geest zich verbond,
Uw doel met ons daardoor goed verstond.


Laat Heer' Uw recht van spreken
in mij doen en denken het bepalen,
waarmee ik moet leren breken
en alleen Uw liefde daaruit mag vertalen.


Soli Deo Gloria! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten