woensdag 7 januari 2015



Diep afhankelijk zijn!

Openb. 3: 14-22

Zou ik stekeblind zijn,
zodat ik het licht 
niet van het donker onderscheid,
daarbij geen weet hebben
van het moment van de tijd
en in een land leven
waar de temperatuur 
zich nauwelijks onderscheidt,
dan leef ik wel maar
ben ik daarbij nog doof,
dat is een wonder 
als ik dan in God geloof.
In Zijn afhankelijkheid.


Elk moment zal mij bewust
doen kunnen ervaren,
dat de dood mij zal scheiden
van het leven op aarde.
Geen ding zal ik zonder hulp
kunnen doen of laten.
Nergens enig houvast,
zonder God alles vergeten.


Maar één ding zou ik, 
zo God dat wil,
wel kunnen verstaan,
dat mensen die dit alles wel hebben,
niet kunnen begrijpen,
dat zonder Gods Woord en Geest,
het voor niemand een
van God alleen afhankelijk zijn,
hen een aanleiding zou geven,
om voor hulp tot Hem te gaan.
Daarom is God in Jezus 
als mens hier gekomen,
omdat Hij liefde is
en dat alleen voor mensen 
zoals zij en ik dat zijn
het daarvoor heeft gedaan,
daar wij anders rechtvaardig
voor eeuwig verloren moeten gaan.




Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten