zondag 11 januari 2015



Niet mijn wil geschiedde.



Niet in mijn zondige gedachten,
kan ik mijn Heer' verwachten,
Hij komt in Zijn Geest en Woord,
dat mijn oor van Hem eerst niet hoort.


Niet door mijn eigen zoeken,
vind ik Jezus in mijn hart,
Zijn Geest opent daarin Zijn boeken,
waartegen ik mij zo heb verhard.


Niet mijn mondig spreken,
wijst mij en anderen de weg tot Hem.
Maar door Zijn Woord en Geest alleen,
versta en handel ik naar Zijn stem. 


Niet mijn activiteiten
krijgen in de kerk gehoor,
alleen door Zijn Geest en Woord,
komt het werk van Jezus in mij door.


Niet mijn goed bedoelen,
draagt mijn ingenomen besluit.
Dat wat Zijn Geest in mij laat voelen,
dat voert Gods Woord in mijn daden uit.


Niet mijn positie of mijn kracht,
heeft Gods werk in mij volbracht,
 maar de zwakheid van Jezus kruis,
brengt mij bij mijn Vader thuis.


Wel Zijn liefde en genade,
die mijn Heiland hier volbracht
wijst mij de weg op aarde,
naar waar Hij op mij wacht.



Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten