vrijdag 30 januari 2015



Gods gebod beloond.



Gods gebod beloont de mensen
met Gods vertrouwen,
wanneer zij zich houden aan Zijn wil 
en niet handelen naar hun wensen.


Gods gebod beloont de mensen
met Zijn vrede op aard,
waardoor zij zonder deursloten wonen,
voor oorlog en doodslag worden bewaard.


Gods gebod beloont de mensen
met Zijn liefde hier op aard.
Waardoor zij niet liegen of stelen
en verleidingen worden hun bespaard.


Gods gebod beloont de mensen
met Zijn onmisbare kracht,
waardoor zij niet vals spreken
Zijn Naam niet vloeken of verachten.


Gods gebod beloont de mensen
met Zijn zegen hier op aard,
waardoor zij hun ouders eren
en voor dwang tot afgoden worden bewaard.


Gods gebod beloont de mensen
met de dood op aard.
Zij, die deze niet gehoorzamen,
worden tot eer van Zijn Naam niet gespaard.


Gods gebod beloonde
Jezus liefde voor mij met de dood.
Omdat ik door Gods Woord en Geest
in Hem leerde te geloven,
kwam Hij Zelf zonder zonden 
voor mij in die nood.
Hij hield voor mij al Gods geboden.
Jezus mijn Heiland, wat bent U groot.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten