zaterdag 4 juli 2015


Afscheid nemen!


Voorbij is het gesprek
van toen wij eens samen waren,
waarvan ik nu ontdek,
dat wij elkaar daarin niet spaarden.


Voorbij is dat moment,
waarin ik ongedwongen,
 aan jou heb bekend,
wat ik vaak heb verdrongen.


Voorbij is nu de tijd
om elkaar nog eens te ontmoeten,
want voor jou is het eeuwigheid,
waarin ik je niet kan begroeten.


Voorbij is het verwijt,
dat wij onbesproken lieten,
toch konden wij in die tijd
veel van elkaar genieten.


Voorbij is het tussen jou en mij
om onze fouten te herstellen,
toch blijft het mij altijd bij,
wat jij mij had te vertellen.


Het is nog niet voorbij voor mij
om de herinneringen aan jou
te overdenken en zuinig te bewaren,
maar mijn tijd komt misschien ook gauw,
waarin God alles over ons zal verklaren.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten