donderdag 16 juli 2015



God bepaalt alles!



Wat wij ook doen
of wat wij ook laten,
met goed fatsoen,
of waar men niet over wil praten,
het komen en gaan,
van ons aardse leven,
daar wordt bij de in- of uitgang,
geen verschil aan gegeven.


Waar ik werd geboren,
dat koos ik niet zelf,
wie mijn ouders zijn
werd door mij niet bepaald,
Oorlog, vrede, voor of tegenspoed
heb ik niet uit gekozen,
of ik in God kan en mag geloven,
dat werd niet met mijn bloed betaald.


Mijn leven is als aan puzzel gelijk
die door mij niet is aan één gelegd,
hoe groot of klein deze zal wezen,
werd mij van te voren niet gezegd.
Maar het beeld komt steeds meer af,
vanaf mijn wieg naar het graf,
daarin wordt mij duidelijk uitgelegd
welk een wonder God aan mij gaf.


Heer' ik ben verslagen door Uw geduld,
hoe U mijn leven heeft verdragen,
in mijn tijd die door U is vervuld.
Hoe vaak heb ik Uw werk verstoort
en niet naar de oproep van U gehoord
om alles aan U over te geven,
zodat van mij kan blijven bestaan,
wat door Uw liefde voor mij is gedaan.


Soli Deo Gloria! 













Geen opmerkingen:

Een reactie posten