vrijdag 3 juli 2015





Het geloofsleven!

Joh. 14: 18-28


Loskomen van de dingen,
die ongewild mijn aandacht dwingen,
beproeven mij mijn levenlang
zij maken mij onzeker of bang.


De oorzaken daarvan zijn
onzekerheid van wat er kan komen
over verdriet, zorgen, moeite en pijn,
dat doet mij op aarde niet veilig wonen.


Juist die onverwachtte dingen,
zijn het die mij in een houding dwingen
waarbinnen ik beslist niet wil wezen,
daarom daarop goed voorbereid te zijn.


Deze eigenschappen in mij bewijzen
dat ik door ongeloof zelf de baas wil blijven,
zij maken dit duidelijk van mij openbaar,
is zijn kinderlijk vertrouwen op God wel waar?


O God wat moet ik mij dan schamen,
om mijn ongeloof in U te moeten beamen,
maak mij los Heer', van mijn zonden, zorg en vrees
want door het geloof in U, ja ben ik geen wees.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten