vrijdag 3 juli 2015



Een onvoorwaardelijk 
geloofsvertrouwen!



Er was eens een man, die een huis wilde bouwen,
hij onderzocht enkele gerealiseerde bouwwerken
en maakte een keuze voor een aannemer
aan wie hij zijn plan liet zien en verzocht hem
een prijsopgaaf daarvoor te geven.
De aannemer wilde dit graag doen, maakte een 
afspraak om zijn prijs aan hem voor te leggen.


De opdrachtgever zat achter zijn bureau 
en nam de prijs van de aannemer in ontvangst.
Deze bekeek de opgaaf deed een lade open
en pakte daaruit een briefje, waar ook een 
prijs op stond geschreven en zei;
het klopt precies met mijn prijs, ik geef u opdracht
om het huis van mij te bouwen.


De aannemer was verbaasd en vroeg,
wat zou u gedaan hebben als mijn prijs
hoger of lager zou zijn geweest,
de opdrachtgever greep weer in die lade
en haalde een handvol briefjes daaruit,
waarop verschillende prijzen stonden
en zei: dan had ik het briefje gepakt
met de dichtstbijzijnde prijs van uw prijs.


Jezus prijs voor onze zonden,
wordt nooit te hoog
of te laag bevonden.
Wie Zijn Vader verkiest om aan te nemen,
zal door Zijn Zoons werk,
daar altijd een bijpassende prijs
door Hem voor worden afgegeven.
God verplaatst Zich als Mens in Christus
voor de schuld van ons leven,
daarmee ons het geloof in Hem geven.


Luk. 7: 42-47


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten