maandag 6 juli 2015




Ik zal, spreek de Heere

Ezech. 36:25-32


Het Ik zal, spreekt de Heer',
ja Heer', wat zal ik dan eerst spreken,
dan zwijg ik en spreek ik niet meer,
leer mij naar U te luisteren Heer'.


Het Ik zal, spreekt de Heer',
ja Heer', al van de beginne
sprak U het eerst mijn Heer',
 ik kwam als laatste hier binnen.


Het Ik zal, spreekt de Heer',
ja Heer', door de mond van de profeten,
hoorde wij het eerst van U Heer',
wij wilden van U niets meer weten.


Het Ik zal, spreekt de Heer',
ja Heer', U blijft het eerste spreken,
want wat wij willen keer op keer,
daar wilt U niets van weten.


Spreek Heer', Uw Knecht hoort,
naar het Woord door U gesproken,
dat Uw Geest mijn oor doorboort,
zo wordt mijn tegenstand doorbroken.


Spreek Heer', naar Uw bevel
door Uw Geest luister ik dan wel
en hoor ik van geloof en genade,
ja dat U wilt zijn, Mijn God en Vader.


Spreek Heer', ach leer U mij het zwijgen,
laat mij wat U van mij horen wil
een in U gelovend antwoord krijgen,
dan zal Uw lof ten hemel stijgen.


Soli Deo Gloria!

www.bijbelsdagboek.nl  6 juli 2015



Geen opmerkingen:

Een reactie posten