vrijdag 31 juli 2015


Liefde wederzijds!

Joh. 15: 12-15

Mijn Jezus ik hou van U,
want ik overtreed Uw gebod,
ja Heer', door U kom ik nu
tot mijn Heiland mijn God,
wil mij Heer' dat vergeven,
voor wat ik niet deed,
wilt U mij onthouden Heer',
wat ik zonder Uw nabijheid,
telkens zo snel weer vergeet,
zo van schuld niet ben bevrijd.


Mijn Jezus ik hou van U,
omdat U van mij weet,
waar ik van U spreken moet,
maar het juist daar niet deed
of daar waar ik heb gezwegen
en U geen antwoord van mij kreeg,
terwijl ik van U heb gekregen
de voorbeelden van waar U 
hebt gesproken en waar U zweeg,
Ik smeek U Heer', ach vergeef.


Mijn Jezus ik hou van U
om wie U Heer' voor mij bent,
want door Uw Geest versta ik U 
uit Uw Woord, dat U mij herkent
als gevallen mens uit Adam stam
wiens plaats U voor God eens innam.
God als mijn Vader weer tot mij kwam.
U nam zijn plaats in, ja ook voor mij,
door U alleen mijn Heiland en Heer', 
ben ik voor God, eenmaal zonden vrij.


Mijn Jezus ik hou van U
om wie U Heer' bent,
de Zoon van God Uw Vader,
die bij Uw Vader in hemel
 voor mij bidt en aan mij denkt,
Heer', leer door Uw Geest mij spreken
en het zwijgen naar Uw gebod,
opdat ook an'dren met satan breken
en wij U loven en erkennen mogen,
als onze Heere en onze God.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten