dinsdag 21 juli 2015


Gods geduld!
Klaagl. 3:22

Een wonder, dat mij overviel
was het moment toen ik overdacht,
waarom God niet onverwacht
een einde aan ons maakte
in de afgelopen nacht.


Ik dacht daarbij aan het gesprek,
dat God met Abraham bij Sodom had,
waarbij hij bij God om het aantal bad,
hoe velen het er dan nog waren,
waarvoor Hij de steden zou sparen.


Hoe groot is dan Gods geduld,
dat onze tijd nog niet is vervuld
vol van onze ongerechtigheden,
waarin op afschuwelijke wijze 
Zijn heilige wetten worden overtreden.


O God, hoe gemakkelijk is mijn gedrag
te leven in een wereld die zich vermaakt
in zoveel dingen, die ik van U niet mag.
O God geef mij het gebed van Abraham te bidden,
blijf met Uw genade nog in ons midden.


Heer', U treedt Uw vijanden tegemoet
in de aanbidding van Uw verzoenend bloed,
waarvoor U ten diepste Uzelf heeft vernederd,
leert U mij ook zo te leven zoals het moet,
waardoor ik zonder verschrikking
U tegemoet kan treden.



Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten