zondag 5 juli 2015



Hoe is het nu met u en mij?



Het is niet zoals het is,
wanneer jij dat alleen beslist,
want als Gods wil daarin wordt gemist,
heb je je toch echt vergist,
want wat dat is, heb je zelf beslist.


Het is niet zoals het is,
wanneer het geloof in God wordt gemist,
dan zeg je: Lazarus is dood,
maar Jezus zegt: wie in Mij gelooft,
die zal niet sterven.


Het is niet zoals het is,
 wat mijn verstand over 't geloof in God beslist,
want wat het geloof in God niet mist
is de zekerheid, dat God zich niet vergist,
dat is wat mijn verstand dan net even mist.


Het is niet als vanzelf dat het dat is
wat anderen van het geloof in God vinden,
want dat kan ook zijn een satans list,
die de band met God wil ontbinden,
maar geschonken geloof van God voorkomt die list.


Het is zoals het is geschreven
door Gods Woord en Geest gegeven
aan een mens, die dacht dat hij het wist,
wordt hem door het geloof in God vergeven,
die  mens erkent aan Hem dat heeft mijn ongeloof gemist.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten