zondag 26 juli 2015



Winst door verlies!


Openb. 22:17 

Mijn keus is geen kiezen
uit eigen wil of werken,
maar door van Jezus te verliezen,
wat Hij in Zijn liefde voor mij
duidelijk heeft laten merken.


Mijn keus is geen kiezen
voor mijn eigen belang,
maar door Zijn Woord en Geest
kan ik door Hem vrijmoedig antwoord geven
op wat God van mij naar Zijn recht verlangt.


Mijn keus is geen kiezen
door de wil van mijn verstand,
maar een onontkomelijk verliezen
door Zijn, naar mij uitgestoken hand,
waar ik vergeving van zonden uit ontvang.


Mijn keus is geen kiezen
uit datgene dat mij het beste lijkt,
maar van Zijn kracht moeten verliezen,
die onoverwinnelijk blijkt,
wat mijn geloof in Hem verrijkt.


Niet kiezen is ook een keus,
zo neemt de satan mij bij de neus,
hij weet welke keus bij God niet past,
waardoor ik niet terug kan met hem
ook eeuwig in het duister tast.


Ik ben die ik ben
door Zijn Zoon die God en mens is,
werd ik een zondaar door Hem.
Hij die mijn zonden heeft weggewist,
God werd mens, die Zich niet heeft vergist.


Gods keus om voor mij te kiezen
is het grootste wonder van Gods genade,
doordat Jezus van Zijn recht moest verliezen,
werd ook ik een kind van Zijn Vader,
Hij slaat mij in Zijn oneindige liefde gade.


Soli Deo Gloria! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten