zondag 19 juli 2015


De onbekende
die Zich bekend maakt!

Hand. 17:15-34
Gen. 3:15 contra Joh. 3:16

Heer', in U kan worden geloofd,
want U heeft het bewezen,
dat U opgestaan bent uit de dood,
dat heeft Uw Woord en Geest ons gegeven.


Heer', in U kan worden geloofd,
Uw Vader heeft U uit het graf
opgewekt en doen leven,
U bent in de dood niet gebleven.


Heer', in U kan ik nu ook geloven,
want U was voor mij de onbekende God
maar U heeft mij vast doen lopen,
U keerde mijn doodlopent levenslot.


Heer', U heeft mijn weg om doen keren,
van het oude naar het nieuwe gebod
waardoor ik van U mocht leren,
niet mijn gedachten, maar wat ik van U mag verwachten.


Heer', U kan ik alleen geloven,
door wat U voor mij heeft gedaan,
gekruisigt en opgestaan uit de doden,
Uw Genade bewijst mij wat ik nu mag verstaan.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten