zondag 26 juli 2015


Gehoord hebben!
Jes. 55: 1-13
Heb ik de stem van God gehoord,
waarmee Hij tot Adam sprak,
Die door Jezus mijn hart doorboort,
waardoor de zonden in mij openbrak?


Heb ik de stem van God gehoord,
waarmee Hij tot Kaïn sprak,
mijn berg van schuld daar overheen gegooid,
waardoor ik niets van God meer hoor?


Heb ik de stem van God gehoord,
waarmee Hij tot Noach sprak,
waardoor ik met het zichtbare brak,
Hem gehoorzaamde naar Zijn Woord?


Heb ik de stem van God gehoord,
die Abraham goed heeft verstaan,
zodat ik ook als Lot met hem,
Gods weg met hem ben opgegaan?


Heb ik de stem van God gehoord,
zoals Eli hem dat heeft geleerd,
dan ga ook ik met hem ongestoord,
naar Davids huis, en kies ik niet verkeerd.


Heb ik de stem van God gehoord,
zoals zovelen Zijn stem horen
door de verkondiging van Zijn Woord
en Geest geloven zij en zijn zij niet verloren.


Heb ik de Stem naar God gehoord
door God en Mens in Jezus tot ons gesproken,
voordat Zijn oog aan het kruishout brak.
Het is volbracht, Gods weg heeft Hij ontsloten,
door en in Hem hoor en geloof ik dat!


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten