maandag 13 juli 2015



Niet kunnen of niet willen?


Luk. 19: 10


Zou ik God uit mijn leven kunnen wensen,
dan zou God niet gekomen zijn naar de mensen.
Dan zou dat niet in Zijn Woord hebben gestaan,
gewis God zou dat niet voor mij hebben gedaan,
ja Zijn Geest zou mij dat niet doen verstaan.


God heeft dat niet om mij alleen gedaan,
maar tot roem en eer van Zijn grote Naam
heeft Hij zulke wensen bij mij niet laten bestaan,
Zijn Liefde in Christus voor verloren mensen,
heeft ook mijn ongeloof in Hem weg doen gaan.


Geen vrije keus heeft God mij gelaten
om Hem voor eeuwig te blijven haten,
God laat niet varen het werk wat Hij begon,
juist niet omdat ik dat zelf niet kon,
heeft Hij Zijn Zoon aan het kruis voor mij verlaten.


Elk mens, dat Gods Woord ontvangt
kan door Zijn Geest weten wat God verlangt.
Om zondaren zalig te kunnen maken,
wil Hij de mensen tot kennis van Hem
in Zijn Zoon Jezus Christus aanraken.


Ontwijken de mensen Gods uitgestoken hand,
dan is dat een duidelijke breuk van hun kant.
Maar het onmogelijke blijft mogelijk bij God,
Zijn 'Deur' in Jezus Christus gaat niet op slot,
zolang hen dit tijdelijke leven geschonken wordt.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten